وجود موتورخانه‌های مختلف برای ایجاد سیستم گرمایش و سرمایش و تهویه مطبوع در ساختمان‌های تجاری، اداری و مسکونی ضروری است؛ اما این موتورخانه‌ها سر و صدای زیادی را تولید می‌کنند که به ویژه در ساختمان‌های مسکونی و پر رفت و آمد بسیار آزاردهنده است. عایق صدای موتورخانه می‌تواند برای کنترل صدای موجود در موتورخانه‌ها مورد استفاده قرار گیرد. در حال حاضر، بسیاری از مردم به دنبال نصب عایق صوتی موتورخانه در ساختمان‌های خود هستند. از این رو وظیفه خود می‌دانیم که در این مقاله بیشتر در مورد این عایق صوتی و ویژگی‌های مختلف آن صحبت کنیم.

عایق صوتی موتورخانه


 در همه ساختمان‌های تجاری، اداری و مسکونی وجود موتورخانه‌های بزرگ و کوچک ضروری است. در این موتورخانه‌ها، تجهیزات و تاسیساتی وجود دارند که در کنار تولید انرژی بسیار زیاد، می‌توانند صدای زیادی را نیز تولید کنند. اگرچه در سال‌های اخیر عایق سازی همین تجهیزات باعث شده تا آن‌ها صدای کمتری تولید کنند، اما هنوز هم صدای گوش خراش و آزاردهنده‌ای از این موتورخانه‌ها به گوش می‌رسد. برای ساختمان‌های مسکونی و محیط‌های کوچکی که این صدا می‌تواند بسیار ناراحت کننده باشد، استفاده از عايق صوتي موتورخانه بسیار حائز اهمیت است. حتی برای این محیط‌ها توصیه می‌شود که عایق صدای موتورخانه به صورت تخصصی در محل اجرا شود تا حداکثر راندمان را در آن فضا برای کنترل صدای خروجی از موتورخانه و تاسیسات آن داشته باشد. همچنین شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه عايق صوت مراجعه کنید.

موارد استفاده عايق صوتي موتورخانه

اگر بخواهیم عایق صوتی موتورخانه را از نظر محل نصب به دو دسته تقسیم‌بندی کنیم، باید بگوییم که آن‌ها هم برای دیوارها و سقف‌های موتورخانه و هم برای تجهیزات قابل استفاده‌اند. استفاده از عایق‌های مناسب برای دیوار، سقف و کف موتورخانه باعث می‌شود تا صدای تولید شده توسط تجهیزات به بیرون از موتورخانه نرود و بتوان این صدا را کاهش داد. همچنین می‌توان برای عايق صوتي موتورخانه به صورت اصولی‎تر از متریال‌های عایق مانند عایق صدای موتورخانه شانه تخم مرغی نیز برای لوله‌ها، تجهیزات و همچنین سیستم‌های مختلف استفاده کرد. در این صورت حتی خود سیستم‌ها نیز صدای زیادی تولید نمی‌کنند و امکان هدررفت انرژی از آن‌ها کاهش پیدا خواهد کرد. 

مزایای عایق صوتی موتورخانه

هر نوع عايق صوتي موتورخانه می‌تواند تا حدی از هدر رفت انرژی از موتورخانه‌هایی که انرژی بسیار زیادی را تولید می‌کنند، جلوگیری کند. بنابراین، عایق صوتی موتورخانه در کنار اینکه باعث جلوگیری از ایجاد آلودگی صوتی می‌شود، می‌تواند تاثیر زیادی روی مصرف انرژی نیز داشته باشد. به طوری که اکثر عایق‌های صوتی دماهای بسیار بالا را تحمل می‌کنند و حتی می‌توانند از خروج حرارت از لوله‌ها و تجهیزات جلوگیری نمایند. این موضوع یکی از مهم‌ترین مزایای اجرای عایق صدای موتورخانه است. برای کسب اطلاعات بیشتر به مطالعه لیست قیمت عایق صدا بپردازید.

 انواع عایق صدای موتورخانه

 در حال حاضر امکان استفاده از عایق‌های صوتی بسیار متنوعی برای کنترل صدای خروجی از موتورخانه‌ها وجود دارد. البته بهتر است که انتخاب بهترین عايق صوتي موتورخانه را برعهده افراد متخصص و باتجربه بسپارید تا این عایق‌ها به صورت تخصصی برای محیط مورد نظر شما انتخاب شوند. در ادامه به انواع عایق صدای موتورخانه اشاره می‌کنیم که هر کدام خصوصیات خاص خودشان را دارند.

عایق صوتی موتورخانه تخم مرغی

عايق صوتي موتورخانه تخم مرغی، یکی از انواع عایق‌های صوتی است که در کنار داشتن کاربردهای متنوع می‌تواند برای لوله و دیوارها موتورخانه مورد استفاده قرار گیرد. همانطور که از نام این عایق صدای موتورخانه مشخص است، مانند شانه‌های تخم مرغ طراحی شده و دارای پستی و بلندهای مختلفی است. به همین خاطر می‌توان از آن برای کنترل صدای ورودی و خروجی در موتورخانه‌ها استفاده کرد. عایق صوتی موتورخانه تخم مرغی هم به صورت ساده و هم به صورت چسبدار طراحی شده است. نمونه چسبدار به دلیل اینکه می‌تواند به راحتی در یک محل نصب شود، مزایای بسیار زیادی را به همراه دارد و پرطرفدارتر از نمونه ساده این محصولات می‌باشد. 

عایق الاستومری موتورخانه

عایق الاستومری موتورخانه، محصولی خاص برای عایق سازی لوله‌ها، دیوارها و سقف موتورخانه است. این عایق‌ها به شکل رولی و قطعه‌ای تولید می‌شوند و ظاهر نرم و انعطاف‌پذیری دارند. به طوری که می‌توان آن‌ها را در محل مورد نظر نصب کرد و از کنترل صدا در آن موتورخانه‌ها نهایت لذت را برد. عایق الاستومری موتورخانه، می‌تواند برای ساختمان‌های مسکونی که نیاز به عایق سازی حرفه‌ای و در عین حال با قیمت مناسبی است گزینه خوبی محسوب شود. عایق الاستومری موتورخانه هم به شکل تخت و هم به شکل شانه تخم مرغی تولید می‌شود که هر کدام خصوصیات خاص خودشان را دارند. 

عایق صوتی پشم شیشه و پشم سنگ موتورخانه

 عایق صوتی پشم شیشه، یکی از انواع عایق‌های صوتی موتورخانه است که این روزها بیشتر برای عایق سازی لوله‌ها استفاده می‌گردد. این نوع عایق به صورت تخته‌ای، رولی و پتویی تولید می‌شود که هر کدام نحوه نصب متفاوتی دارند. عايق صوتي موتورخانه پشم شیشه وزن بسیار کمی دارد و می‌تواند در دماهای بالا، مقاومت بسیار خوبی از خود نشان دهد. عایق صوتی پشم سنگ نیز مشابه با عایق صوتی پشم شیشه است. فقط با این تفاوت که این نوع عایق می‌تواند مقاومت بالایی از خود در برابر رطوبت و حرارت‌های بالا نشان دهد. کی فونیک مفتخر است تا تمام اطلاعات مورد نیاز فوم عایق صوتی را در اختیار شما قرار دهد.

 عایق صدای موتورخانه یونولیتی

عایق صدای موتورخانه یونولیتی می‌تواند برای عایق سازی دیوارها، سقف و کف ساختمان‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. این عایق‌ها مقاومت بالایی در برابر حریق دارند و به راحتی از ورود یا خروج صدا در موتورخانه‌ها جلوگیری می‌کنند. یونولیت به اندازه عایق صوتی موتورخانه الاستومری و شانه تخم مرغی، انعطاف‌پذیر نیست. به همین خاطر امکان استفاده از آن‌ها برای لوله‌ها و یا خود موتور وجود ندارد. 

قیمت عایق کاری صوتی موتورخانه

هزینه عايق صوتي موتورخانه تحت تاثیر عوامل بسیار متنوعی است که باید حتما به آن‌ها توجه داشته باشید. به طور کلی، پیشنهاد ما این است که قبل از تعیین بودجه حتما با شرکت‌هایی که این خدمات را به صورت تخصصی به شما ارائه می‌کنند، مشورت کنید. چون بسته به نوع موتورخانه، متراژ و تجهیزاتی که در آن وجود دارند، نوع عایق صوتی موتورخانه می‌تواند متفاوت باشد. در نظر داشته باشید که هزینه عایق صدای موتورخانه بر اساس نوع عايق صوتي موتورخانه انتخاب شده متفاوت است. گاهی اوقات افراد برای کاهش هزینه‌های خود از عایق یونولیتی استفاده می‌کنند که به تنهایی برای عایق کردن موتورخانه کافی نیستند. بنابراین، توصیه ما این است که از عایق صوتی موتورخانه تخم مرغی و یا تخت استفاده کنید؛ چون این محصولات می‌توانند تا 30 سال برای شما ماندگاری و دوام داشته باشند. در این مقاله در مورد عایق صوتی موتورخانه و عملکرد آن صحبت کردیم که می‌تواند نقش بسیار مهمی در ساختمان‌ها داشته باشد. با عایق صدای موتورخانه، می‌توان از صدای موتورخانه کاست و تولید انرژی را با راندمان بیشتری در موتورخانه‌ها ایجاد کرد.


مقالات مرتبط