صداهای مزاحم و اضافی می‌توانند تمرکز افراد را کم کرده و لذت و آرامش آن‌ها را از بین ببرند. از سوی دیگر در بسیاری از موارد این صداها می‌توانند برای دیگران ایجاد مزاحمت کرده و شکایت سایرین را به دنبال داشته باشند. خوشبختانه از همین رو انواع مختلفی از عایق‌های صوتی از جمله عایق صوتی نمدی، عایق صوتی دو منظوره، عایق صوتی پشم سنگ، پلی یورتان، پشم شیشه، یونولیت و... وجود دارند که می‌توانند در چنین شرایطی به کمک ما بیایند.


عایق صوتی چیست؟ 


همانطور که مشخص است جهت جلوگیری از ورود و خروج صداها به یک محیط باید سطوح مختلف آن فضا توسط متریالی پوشیده شود که ویژگی عایق صدا دارند. امروزه انواع مختلفی از عایق‌های صوتی با عملکرد، ویژگی‌ و جنس‎های مختلف در بازار موجود هستند که هر کدام از آن‌ها کاربرد و تأثیرگذاری خاص خود را دارند و هر یک می‌توانند صدا را تا حد معینی کاهش دهند. در ادامه این محتوا قصد داریم درباره عایق صوتی نمدی بیشتر صحبت کرده و به معرفی کامل این محصول بپردازیم. پس اگر قصد دارید با این مسئله بیشتر آشنا شوید ادامه مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید! همچنین شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه عایق ضد ارتعاش مراجعه کنید.


همانطور که از نام این محصول هم پیداست عایق صوتی به قصد جلوگیری از ورود و خروج صدا مورد استفاده قرار گرفته می‌شود. البته در اماکن مختلف عایق‎بندی صدا به اهداف بسیار متفاوتی انجام می‎شود، اما به صورت کلی هدف اصلی از این کار حفظ آرامش افراد و جلوگیری از ایجاد مشکلات مختلف در خصوص صداهای مزاحم است. هر کدام از انواع عایق صدا، تأثیرگذاری و قدرت عملکرد خاص خود را دارند. به همین خاطر نیز با توجه به شدت صداهای یک محیط از انواع مختلفی از عایق می‌توان استفاده کرد. به عنوان مثال گاهی اوقات افراد قصد ندارند صداهای بیرونی را به صورت کامل قطع کنند و فقط کم کردن صداها تا حد قابل قبولی برایشان کافی است. در حالی که در شرایط دیگر ممکن است افراد بخواهند صداها را کاملاً حذف کرده و قطع کنند که طبیعتا نوع عایق استفاده شده و شدت عایق‌بندی در این شرایط بسیار متفاوت است. به همین خاطر نیز بهتر است قبل از اقدام در این زمینه با انواع عایق صوتی و عملکرد آن‌ها آشنا باشید تا بهترین گزینه را برای استفاده خود پیدا کنید.

عایق صوتی نمدی چیست؟

 از عایق صوتی نمدی اغلب در صنعت خودروسازی و همچنین در ساختمان‌ها استفاده می‌شود. یکی از ویژگی‌های خوب عایق صدای نمدی یا همان نمد صوتی چند منظوره بودن آن است. در واقع این نوع از عایق فقط به منظور عدم عبور صداهای محیطی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و در جلوگیری از انتقال حرارت نیز موثر است. همین مزیت عایق صوتی نمدی باعث شده است استفاده از آن در کاهش مصرف انرژی و صرفه‌جویی در هزینه‌های انرژی خانوار موثر باشد. قابلیت و توانایی عایق صوتی نمدی در جلوگیری از عبور صداها تا حدود زیادی به جنس و متریال استفاده شده در آن بستگی دارد. به صورتی که هر چقدر میزان پشم گوسفند استفاده شده در آن بیشتر باشد از کیفیت بالاتری برخوردار خواهد بود و هرچه نمد رزینی آن بیشتر باشد کیفیت کمتری دارد و قابلیت عایق‌بندی پایین‌تری خواهد داشت. عایق صدای نمدی از انواع سایز، ضخامت و رنگ‌های متنوع برخوردار است که شکل و اندازه آن تا حدود زیادی محل استفاده از این محصول را تعیین می‌کند. برخی از کاربردهای این نوع از عایق در طاقچه عقب ماشین، درب موتور ماشین، در کنار چیلرهای ساختمانی و... هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر به مطالعه فوم سایلنت بپردازید.

 ویژگی‌ های عایق صوتی نمدی

 عایق صوتی نمدی از بازیافت الیاف صنعت نساجی ایجاد می‌شود. این عایق ساختار سلولی گسترده‌ای دارد و به خاطر همین ساختار می‌تواند بسیاری از فرکانس‌های صوتی را به خود جذب کند. البته یکی از ویژگی‌های عایق صوتی نمدی آن است که به خاطر همین ساختار سلولی گسترده توانایی جذب کامل صداها را نداشته و صداها تاحدودی از آن عبور می‌کنند. به همین خاطر نیز عایق کاملی محسوب نمی‌شود و برای افزایش اثر، بهتر است آن را با عایق‌هایی با ساختار سلولی بسته مثل فوم الاستومری همراه کنید. از ویژگی‌های مثبت نمد صوتی می‌توان به نصب ساده و آسان آن اشاره کرد. به صورتی که حتی نیاز ندارید برای نصب این عایق توانایی یا مهارت خاصی داشته باشید! یکی از خصوصیات منفی عایق صوتی نمدی آن است که این عایق در برابر حرارت مقاومتی ندارد و باید آن را دور از حرارت شدید و شعله‌های آتش نصب کرد. نگهداری این عایق در نزدیکی حرارت شدید و مستقیم می‌تواند باعث خرابی آن و حتی ایجاد سوانح و حوادث شود.کی فونیک مفتخر است تا تمام اطلاعات مورد نیاز عایق مبحث 18 را در اختیار شما قرار دهد.

استفاده های عایق صوتی نمدی

 سر و صدا تأثیر گسترده‌ای روی بازدهی دارد. کار کردن در یک محیط پر سر و صدا برای اغلب افراد کار دشواری است. میزان تمرکز افراد در یک محیط با صداهای مزاحم می‌تواند تا 71 درصد افت کند. البته که از سوی دیگر سکوت مطلق نیز شرایط مطلوبی را ایجاد نمی‌کند، چرا که در محیطی با سکوت مطلق حتی کوچک‌ترین صداهای اضافه نیز چندین برابر شده و بیشتر به نظر می‌رسند. یک محیط کار ایده‌آل تعادل مطلوبی را بین صدا و سکوت ایجاد می‌کند. آکوستیک خوب بستگی به عوامل بسیاری مانند نحوه استفاده از فضا و روش عایق‌بندی دارد. عایق صوتی نمدی از متریال بسیار خوبی ساخته شده است و که قابلیت عایق‌بندی بسیار مناسبی دارد. این عایق باعث حذف آلودگی‌های صوتی محیط شده و قابلیت عایق‌بندی آکوستیک را دارا است. می‌توان از نمد صوتی در رستوران‌ها، دفاتر کاری شلوغ و پر سر و صدا یا حتی محیط خانه استفاده کرد. این محصول از تنوع گسترده‌ای از رنگ‌ها، اندازه‌ها، ضخامت و شکل‌های گوناگون تشکیل شده است که شما می‌توانید مناسب‌ترین شکل آن برای استفاده‌های شخصی خود را انتخاب کنید. با معرفی و بررسی مشکلات صوتی توسط برند کی فونیک همراه ما باشید.

خرید عایق صوتی نمدی


پانل‌های عایق صدا می‌توانند به خوبی برای کاهش امواج صوتی با فرکانس متوسط و بالا کار کنند. از سوی دیگر این پانل‌ها عایق خوبی برای صداهایی با فرکانس پایین و طول موج‌های بلند نیستند. بنابراین عایق صوتی نمدی راه‌حل‌ بسیار ایده‌آلی برای افرادی است که قصد عایق‌بندی صوتی کامل فضای خود را ندارند. 

 برای خرید نمد صوتی با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت می‌توانید از مشاوران ما کمک بگیرید و سری به محصولات ما بزنید. امروزه بسیاری از سایت‌ها اقدام به فروش این دست محصولات به صورت آنلاین کرده‌اند که در این میان باید بتوانید سایت‌های نامعتبر را شناسایی کنید و به هیچ عنوان از آن‌ها خرید نکنید. چراکه در این صورت تنها پول خود را هدر داده‌اید و محصولی بی‌کیفیت و نامناسب در اختیارتان قرار خواهد گرفت. پس قبل از اقدام به خرید محصول ابتدا به صورت کامل در این خصوص تحقیق کرده و با اطلاعات دقیق و کافی تصمیم بگیرید.


مقالات مرتبط