لذت استراحت و یا کار کردن یک مکان که هیچ صدای اضافه‌ای در آن وجود ندارد، برای همه ما آرزوست. البته آرزویی که این روزها به راحتی قابل برآورده شدن است. عایق‌های صوتی متنوعی در بازار وجود دارند که می‌توانند به شکل توکار و یا روکار در یک محل نصب شوند و به راحتی برای کنترل صدای ورودی و جلوگیری از خروج صدا استفاده شوند. در این میان ساده‌ترین عایق صوتی از نظر نحوه نصب، عایق صوتی چسبدار است که می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی کنترل صدا در یک فضا داشته باشد. با ما همراه باشید تا شما را با عایق صوتی چسبی و عملکرد آن در یک فضا آشنا کنیم.

عایق صوتی چسبدار چیست؟ 

عایق صوتی یکی از انواع محصولاتی است که با اشکال گوناگون مانند صاف و تخم مرغی تولید می‌شود و می‌تواند برای عایق سازی در داخل دیوار و یا خارج از آن مورد استفاده قرار گیرد. نصب این عایق‌ها می‌تواند چالش زیادی را برای افراد به‌همراه داشته باشد، به خصوص اگر عایق‌های صوتی نیاز به نصب به صورت روکار داشته باشند. عایق صوتی چسبدار که به آن فوم صوتی چسبدار نیز می‌گویند، محصولی خاص است که مشابه با فوم‌های صوتی معمولی طراحی شده، ولی پشت آن دارای چسب است. بنابراین، می‌توان به راحتی این عایق‌های صوتی را در محل مورد نظر نصب کرد و مورد استفاده قرار داد.همچنین شما برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه عایق صوتی شانه تخم مرغی مراجعه کنید.

انواع عایق صوتی چسبدار

هر نوع عایق صوتی بدون چسب را می‌توان بر اساس نظر مشتری با چسب‌های مقاوم و محکم طراحی کرد. بنابراین از نظر نوع فوم صوتی چسبدار، محدودیت خاصی وجود ندارد. البته در حال حاضر، بیشترین نوع عایق صوتی که امکان خرید آن در مجموعه‌های مختلف وجود دارد، شانه تخم مرغی پشت چسبدار و فوم صوتی چسبدار تخت است که هر کدام قابلیت‌ها و خصوصیات خاص خودشان را دارند.

شانه تخم مرغی پشت چسبدار 

شانه تخم مرغی پشت چسبدار یکی از انواع عایق‌های صوتی است که به شکل شانه تخم مرغ طراحی شده است. این محصول به گونه‌ای طراحی شده که در پشت صاف آن یک لایه چسب قرار گرفته است که امکان نصب آن روی هر سطحی فراهم شده است. شانه تخم مرغی پشت چسبدار برای محیط‌های خاص که استفاده از عایق‌های تخت، مفید نیست؛ مورد استفاده قرار می‌گیرد. شانه تخم مرغی پشت چسبدار را می‌توان با ابعاد متفاوت و در ضخامت‌های مختلف سفارش داد که هر کدام کاربردهای خاص خودشان را دارند. 

فوم صوتی چسبدار تخت 

فوم صوتی چسبدار تخت، یکی از انواع عایق‌های صوتی چسبدار است که بیشتر برای محیط‌هایی که امکان نصب عایق‌های صوتی برجسته وجود ندارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این عایق‌های صوتی به صورت پشت چسبدار طراحی شده‌اند و به راحتی روی یک محل نصب می‌شوند. امکان سفارشی‌سازی فوم صوتی چسبدار با ضخامت‌های مختلف وجود دارد. این فوم‌های صوتی نه تنها کاربردهای بسیار متنوعی دارند، بلکه می‌توانند با ضخامت‌های متفاوت نیز سفارشی‌سازی شوند تا میزان ورود صدا و صوت را بر اساس نیاز مشتری کنترل نمایند. کی فونیک مفتخر است تا تمام اطلاعات مورد نیاز بهترين عايق صدا را در اختیار شما قرار دهد.

کاربردهای عایق صوتی مدل پشت چسبدار 

فوم صوتی چسبدار که در دو مدل شانه تخم مرغی پشت چسبدار و عایق صوتی تخت شناخته می‌شود، می‌تواند برای هر محیطی و بدون محدودیت مورد استفاده قرار گیرد. در واقع در زمانی که نیاز به نصب عایق‌های صوتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن باشد، استفاده از این عایق‌های صوتی می‌تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد و باعث کنترل صدا و صوت در یک فضا شود. کاربردهای فوم صوتی چسبدار محدود به یک مکان و فضا نیست؛ اما برای اینکه درک بهتری از کاربردهای این محصول داشته باشید، برخی از کاربردهای این عایق صوتی را به شما ارائه می‌کنیم. در نظر داشته باشید که ضخامت و نوع عایق صوتی چسبی استفاده شده در هر یک از کاربردهای ذکر شده، می‌تواند با هم متفاوت باشد. استفاده در کارگاه‌های صنعتی پر سر و صدا استفاده در موتورخانه ها مناسب استفاده در مراکز آموزشی قابل استفاده در سینماها قابل استفاده در کف ساختمان ها 

عایق صوتی چسبی تا چه اندازه صدا را کاهش می‌دهد؟ 

میزان کاهش صدا و آلودگی صوتی در یک محیط با عایق صوتی چسبی، می‌تواند بر اساس عوامل بسیار متنوعی محاسبه شود که مهم‌ترین آن ضخامت این عایق‌ها است. به طور کلی در حالت معمول اگر ضخامت عایق صوتی در حدود 2 سانتی متر در نظر گرفته شود، میزان صدا به اندازه 35 دسی بل کاهش پیدا می‌کند. حال برای کاهش بیشتر صدا در یک محیط، می‌توان ضخامت را بیش از 2 سانتی متر در نظر گرفت تا آن فضا از نظر عایق صوتی بهینه شود.

مطلب پیشنهادی: متریال صوتی

مزایای استفاده از عایق صوتی چسبی 

استفاده از عایق صوتی چسبی نسبت به انواع عایق‌های صوتی که نصب آن‌ها روی یک سطح بسیار سخت و زمان‌بر است، می‌تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. به طوری که عایق صوتی چسبدار به یکی از پرفروش‌ترین انواع عایق صوتی تبدیل شده است. استفاده از شانه تخم مرغی پشت چسبدار و یا فوم‌های تخت چسبی، مزایای زیر را به همراه دارد: 

نصب سریع در محل 

نصب سریع عایق صوتی چسبی باعث شده تا بسیاری از مردم این نوع عایق را انتخاب نمایند. عایق صوتی چسبدار با یک چسب مقاوم و یک روکش روی آن ساخته شده است که به راحتی می‌توان با کندن آن روکش، عایق را در محل نصب کرد. این موضوع زمان اجرای عایق‌های صوتی را بسیار کاهش می‌دهد و می‌تواند برای افرادی که زمان زیادی جهت نصب این عایق‌ها ندارند، مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. 

نصب عایق صوتی بدون نیاز به نیروهای متخصص 

برای نصب عایق صوتی چسبدار، نیازی به نیروهای متخصص که با فوت و فنی خاصی این عایق‌ها را در محل نصب کنند نیست. می‌توان حتی با نیروهای نیمه ماهر و یا با دیدن آموزش‌های تخصصی، مراحل نصب عایق‌های صوتی را انجام داد. امکان سفارش در ضخامت‌ها و ابعاد مختلف فوم صوتی چسبدار می‌تواند در ضخامت‌ها و ابعاد مختلف سفارش داده شود. بنابراین، هیچ محدودیت خاصی برای استفاده از این فوم‌های صوتی وجود ندارد و افراد می‌توانند بر اساس نیاز یک مکان جهت عایق‌سازی، بهترین عایق‌های صوتی چسبدار را انتخاب نمایند. صرفه‌جویی در مصرف انرژی با فوم صوتی چسبدار فوم صوتی چسبدار به دلیل اینکه می‌تواند بخش زیادی از انرژی گرمایی را در یک مکان حفظ کند، تاثیر زیادی روی صرفه جویی در مصرف انرژی دارد. به طوری که محیط‌های طراحی شده با این عایق‌های صوتی، مصرف انرژی بسیار کمتری نسبت به محیط‌های بدون عایق دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر به مطالعه فوم عايق صوتي بپردازید.

ویژگی‌های بهترین عایق صوتی چسبی 

عایق صوتی چسبی می‌تواند برای جلوگیری از ورود صدا و یا خروج از صدا استفاده شود. در واقع هدف اصلی استفاده از عایق صوتی چسبدار همین است. بنابراین این موضوع ایجاب می‌کند که افراد از عایق‌های صوتی استفاده کنند تا بتواند حجم زیادی از صدا را از خود عبور ندهد و باعث عایق‌سازی یک فضا شود. بهترین عایق صوتی چسبی باید دارای ساختار مقاومی باشد، به طوری که در اثر قرار گرفتن در معرض رطوبت و آفتاب به راحتی دچار پوسیدگی نشود. این عایق‌ها باید دارای چسب بسیار محکمی باشند تا در هنگام نصب آن‌ها روی دیوار یا هر مکانی، نگران باز شدن آن‌ها نباشیم. در حال حاضر، اکثر عایق‌های صوتی چسبدار موجود در بازار با قابلیت‌های منحصر به فرد و ویژگی‌های عالی تولید شده‌اند. از این رو استفاده از آن‌ها می‌تواند مزایای بسیار زیادی را به‌همراه داشته باشد و حتی باعث افزایش امنیت ساختمان‌ها از جنبه‌های مختلف دیگر نیز می‌شود. از جمله ویژگی‌های عایق صوتی چسبی باکیفیت که به راحتی می‌توانید آن را از بازار تهیه نمایید، عبارتند از: مقاومت بالا در برابر خوردگی و پوسیدگی مقاوم در برابر حریق و ضد حریق بودن داشتن مقاومت بالا در برابر تغییر رنگ و ظاهر مقاوم در برابر رطوبت و مواد باز و اسید مقاومت بالا در برابر اشعه خورشید مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی تحمل دمای بالا و پایین 

قیمت عایق صوتی چسبدار

قیمت عایق صوتی چسبدار بر اساس عوامل بسیار متنوعی محاسبه می‌شود که باید حتما در هنگام خرید به آن‌ها توجه داشته باشید. عایق‌های صوتی چسبدار یا به صورت رولی و یا بر اساس متر مربع قیمت‌گذاری می‌شوند. در مواردی که نیاز به خرید عایق‌های صوتی رولی داشته باشید، باید آن‌ها را بر اساس قیمت رول خریداری کنید؛ اما در صورت نیاز به خرید چند متر مربع از عایق‌های صوتی، می‌توانید قیمت را بر اساس متر مربع محاسبه نمایید. توجه داشته باشید که مهم‌ترین عامل تغییر قیمت فوم صوتی چسبدار، ضخامت این فوم‌ها است. به طوری که هر چقدر ضخامت فوم‌های صوتی چسبدار بیشتر باشد، مقاومت آن‌ها نیز بالاتر می‌رود و می‌توان آن‌ها را با قیمت بالاتر نیز سفارش داد. البته عوامل دیگری مانند طرح و جنس عایق‌های صوتی نیز روی قیمت موثر هستند. به طوری که قیمت شانه تخم مرغی پشت چسبدار با قیمت فوم صوتی تخت پشت چسبدار متفاوت است. در این مقاله در مورد عایق صوتی چسبی و کاربردهای آن صحبت کردیم. شانه تخم مرغی پشت چسبدار و فوم صوتی تخت چسبدار، دو نوع از عایق‌های صوتی موجود در بازار هستند که می‌توانید آن‌ها را با قیمت مناسب سفارش دهید. باید در هنگام خرید این عایق‌ها به میزان ضخامت و ابعاد آن‌ها توجه داشته باشید و بر اساس نیاز خود، بهترین عایق صوتی چسبی را سفارش دهید.


مقالات مرتبط