فوم آکوستیک محصولی است که برای جذب صدا و عایق کاری یک محیط مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فوم‌ها دارای تنوع بالایی هستند و می‌توانند برای ساختمان استودیو، آمفی تئاتر و ... مورد استفاده قرار گیرند. فوم آکوستیک هرمی یکی از انواع فوم‌های تولید شده در بازار کشور ایران است که در کنار داشتن کارایی فوق العاده، می‌تواند ظاهر جذابی نیز داشته باشد. با ما همراه باشید تا با فوم عایق هرمی و جزئیات مختلف آن آشنا شوید.

فوم آکوستیک هرمی

فوم آکوستیک محصولی خاص برای عایق سازی صوتی یک محیط است که می‌تواند نقش بسیار مهمی را برای کنترل صدا و صوت در یک محیط ایفا کند. این نوع فوم قابلیت‌های بسیار منحصر به فردی داشته و تا به امروز نیز توانسته به یکی از بهترین فوم‌های موجود در بازار برای عایق کاری صوتی تبدیل شود. فوم آکوستیک هرمی نوع خاصی از انواع فوم‌های آکوستیک است که به شکل هرم تولید شده و دارای ساختاری متفاوت می‌باشد. این فوم دارای هرم‌های متعدد در کنار یکدیگر است که می‌توانند ضمن حفظ زیبایی فوم، باعث جذب صدا با حداکثر راندمان شوند. فوم‌های آکوستیک هرمی از جنس پلی یورتان فشرده هستند و از نظر نوع به دو دسته سلول باز و سلول بسته تقسیم‌بندی می‌شوند که هر کدام عملکرد متفاوتی دارند. بسته به نیاز می‌توان این فوم‌های آکوستیک را تهیه کرد و برای محیط‌های مختلف که نیاز به جذب صدا با طول موج‌ها و فرکانس‌های متفاوت است، مورد استفاده قرار داد. همچنین شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه فوم آکوستیک مراجعه کنید.

عملکرد فوم آکوستیک هرمی

یکی از مهم‌ترین خصوصیات یک فوم عایق خوب برای استفاده به صورت روکار، زیبایی آن است. فوم‌های عایق تخت می‌توانند برای عایق کاری صوتی گزینه خوبی محسوب شوند؛ اما موضوع اینجاست که زیبایی مناسبی ندارند و برای محیط‌های خاص که فوم عایق در معرض دید است، گزینه خوبی محسوب نمی‌شوند. فوم عایق هرمی مانند فوم عایق شانه تخم مرغی، ظاهر جذاب و خاصی دارد. به همین خاطر می‌توان در محیط‌هایی که که نیاز به استفاده از فوم عایق با ظاهر جذاب و کیفیت بالاست، از این فوم‌ها استفاده کرد که هم بسیار خاص هستند، هم عملکرد مناسبی دارند. هرم‌های موجود در این فوم و چیدمان آن‌ها در کنار هم، می‌تواند باعث زیبایی یک محیط نیز شود. بنابراین، دیگر نیازی به پوشاندن این فوم‌های نصب شده روی دیوار نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر به مطالعه عايق آکوستیک کف بپردازید.

 کاربردهای فوم آکوستیک هرمی

فوم آکوستیک هرمی می‌تواند برای محیط‌های مختلفی که نیاز به عایق کاری صوتی وجود دارد، مورد استفاده قرار گیرد. این فوم نه تنها عملکرد بسیار مناسبی در محیط‌های مختلف دارد، بلکه می‌تواند باعث حفظ زیبایی محیط به دلیل ساختار جذاب خودش نیز شود. به همین خاطر در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین فوم‌های آکوستیک موجود در بازار، فوم‌های هرمی هستند. این فوم‌ها بیشتر در محیط‌هایی که فرکانس‌های مختلف صدا وجود دارند و نیاز به جذب این فرکانس‌ها است، مورد استفاده قرار می‌گیرد. چرا که پستی و بلندی‌های روی این فوم‌ها باعث می‌شود جذب صدا توسط آن‌ها به حداکثر برسد و بتوان بهترین نتیجه عایق کاری صوتی را با کمک این فوم‌ها مشاهده نمود. از جمله کاربردهای فوم آکوستیک هرمی در محیط‌های مختلف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: اتاقک‌های آکوستیک آمفی تئاتر اتاق‌های استودیو و ضبط صدا استودیوهای حرفه‌ای در صدا و سیما سالن سینما و ... 

 تفاوت فوم عایق هرمی با فوم تخم مرغی

فوم عایق هرمی از نظر ظاهری تقریبا مشابه با فوم تخم مرغی است. البته پستی و بلندی‌ها و ساختار هر یک از این فوم‌ها با هم متفاوت بوده و نمی‌توان گفت که این دو نوع فوم آکوستیک با یک شکل ظاهری مورد استفاده قرار می‌گیرند. اصلی‌ترین تفاوت میان فوم عایق هرمی با فوم تخم مرغی، ظاهر این دو فوم است. فوم‌های هرمی دارای هرم‌های نوک تیز هستند که در کنار هم چیده شده‌اند؛ اما فوم‌های تخم مرغی مانند شانه‌های تخم مرغ با هرم‌های غیر نوک‌تیز می‌باشند. از نظر ظاهری تفاوت‌های مشهودی در میان فوم آکوستیک هرمی و فوم تخم مرغی وجود دارد؛ اما از نظر جذب صدا و خاصیت آکوستیکی، هر دو تقریبا مشابه با هم عمل می‌کنند. چرا که در هر دوی این فوم‌ها یک سری پستی و بلندی‌هایی وجود دارند که هر کدام برای جذب صدا با فرکانس‌های مختلف گزینه خوبی محسوب می‌شوند. کی فونیک مفتخر است تا تمام اطلاعات مورد نیاز آکوستیک صدا سالن همایش را در اختیار شما قرار دهد.

قیمت فوم آکوستیک هرمی

یکی از پرفروش‌ترین فوم‌های آکوستیک موجود در بازار، فوم‌های آکوستیک هرمی هستند که در کنار داشتن زیبایی منحصر به فرد، می‌تواند برای ایجاد عایق بندی اصولی مورد استفاده قرار گیرد. فوم‌های آکوستیک به واسطه داشتن جنس مرغوب و تشکیل شدن از پلی یورتان فشرده شده، دارای جنس بسیار مرغوبی هستند و به راحتی در اثر گذر زمان تخریب نخواهند داشت. همین موضوع باعث شده تا خرید این فوم آکوستیک از نظر اقتصادی بسیار به‌صرفه نیز باشد. قیمت فوم آکوستیک هرمی در بازار نیز بر اساس عوامل بسیار متنوعی محاسبه می‌شود که مهم‌ترین آن ارتفاع هرم‌ها و وزن آن‌ها است. به طور کلی هر چقدر وزن فوم‌های آکوستیک بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر می‌رود. وزن این فوم‌ها بر اساس میزان فشردگی یا همان دانسیته آن‌ها مشخص می‌شود. شما میتوانید برای کسب اطلاعات و یا خرید پوشش آکوستیک با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نحوه نصب فوم عایق هرمی

یکی از موضوعاتی که دغدغه اصلی افراد برای خرید و استفاده از فوم‌های عایق هرمی است، نحوه نصب این فوم‌ها می‌باشد. به طور کلی، نصب فوم‌های عایق هرمی به دو شکل قابل انجام است. در صورتی که این فوم‌ها به صورت پشت چسبدار طراحی شده باشند، نیازی به استفاده از چسب جداگانه برای نصب آن‌ها نیست و می‌توان از همان چسب قرار داده شده در پشت فوم استفاده کرد. در برخی از مواقع نیز فوم عایق هرمی دارای چسب نیستند. در این صورت برای نصب آن‌ها نیاز به چسب‌های مخصوص است که می‌توان از فروشگاه‌های فروش فوم عایق هرمی این چسب‌ها را تهیه کرد. چسب‌هایی که برای نصب فوم‌های عایق هرمی استفاده می‌شوند، دارای قابلیت‌های منحصر به فردی‌اند و عمدتا می‌توانند به راحتی فوم را در محل مورد نظر نصب کنند. بنابراین، نصب این فوم‌ها چه به صورت ساده و چه به صورت پشت چسبدار می‌تواند به راحتی انجام شود و مشکل زیادی را به همراه نخواهد داشت. البته باید در نظر داشت که برای نصب فوم‌های عایق هرمی، باید حتما از چسب‌های مخصوص استفاده کرد. چرا که هر نوع چسبی نمی‌تواند باعث فیکس کردن آن‌ها روی دیوار و سقف شود. از طرفی برخی از چسب‌های نامناسب نیز باعث خوردگی فوم‌های عایق هرمی می‌شوند.

در این مقاله در مورد فوم آکوستیک هرمی و جزئیات آن صحبت کردیم. در حال حاضر این نوع فوم جزء پرکاربردترین فوم‌های موجود در بازار است که می‌تواند با قابلیت‌های خاص خودش، برای هر محیطی از جمله استودیوهای حرفه‌ای ضبط صدا و محیط‌هایی که پخش صدا برای آن‌ها مشکل ایجاد کند، مورد استفاده قرار گیرد. فقط لازم است که این فوم‌ها بر اساس ضخامت و دانسیته، برای یک محیط انتخاب شوند.


مقالات مرتبط