یکی از مسائل زندگی شهری امروزی که باعث مشکلات سلامتی و روحی مختلفی در افراد نیز می شود، مشکل آلودگی صوتی است که با افزایش شهرنشینی و وسایل نقلیه مختلف بیش از گذشته پررنگ تر دیده می شود. ساخت خانه با تراکم و طبقه های مختلف باعث افزایش آلودگی صوتی نیز می شود. یکی از روش های گریز از این مشکل این است ک از عایق صوتی استفاده کنید. عایق های صوتی دارای انواع مختلفی هستند که یکی از مهم ترین و کاربردی ترین آن ها عایق صوتی سقف روکار است. در این مقاله نیز در نظر داریم شما را با قیمت عايق صوتي سقف روکار آشنا کنیم، توصیه می کنیم برای دریافت اطلاعات بیشتر در این موضوع با ما همراه باشید.

عایق صدا روکار سقف چیست؟

 به منظور استفاده از عایق صدا در منازل روش های راحت، ساده و بسیار کاربردی وجود دارد. در اکثر کشورهای پیشرفته در دنیا برای راحت شدن از شر صداهای آزاردهنده و مزاحم از انواع مختلف عایق صوتی استفاده می کنند. این مسئله نیز با در نظر گرفتن نوع سقف خانه ممکن است به شکل یکی از مدل های روکار یا توکار انجام شود. برای اجرای این کار در وهله اول کارشناسان مربوطه در محل مورد نظر حاضر شده و شروع به تست صدا از سقف خانه می کنند. با در نظر گرفتن نتیجه این آزمایش، کارشناسان مدل عایق صوتی را تعیین کرده و آن را به بهترین شکل ممکن طراحی کرده و اجرا می کنند. اما ممکن است قیمت عایق صوتی سقف روکار بسته به مسائل مختلف متفاوت باشد.همچنین شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه عايق آکوستیک توکار مراجعه کنید.

لیست قیمت عایق صوتی سقف روکار

 مهم ترین نکته درباره قیمت عایق صوتی سقف روکار این است که مثل دیگر محصولات برند این محصول تاثیر بسیار بالایی بر روی قیمت آن دارد. در کشور ایران نیز برندهای مختلفی در این حیطه وجود دارد که بر اساس تولید خارجی یا داخلی بودن آن ها قیمت عایق صوتی سقف روکار نیز دستخوش تغییر خواهد شد. همیشه در نظر داشته باشید که محصولات تولید خارجی تفاوت قیمت بالایی به نسبت محصول ایرانی یکسان خواهند داشت. برای مثال قیمت عایق صوتی سقف روکار خارجی از قیمت عايق صوتي سقف روکار ایرانی بالاتر خواهد بود. این مسئله هم به این دلیل است که نرخ ارز، نوسان های بازار، کیفیت محصول، مزیت های محصول و دیگر مسائل در محصولات خارجی متفاوت تر از محصولات ایرانی است. همین طور مدل های مختلف عایق نیز قیمت متفاوتی می توانند داشته باشند. برای مثال قیمت مدل نمدی عایق صوتی با مدل شانه تخم مرغی عایق صوتی کاملا فرق دارد. از دیگر مواردی که باعث تغییر قیمت عایق صوتی سقف روکار می شود، اندازه مورد نظر برای عایق صوتی است. هرچه قدر اندازه محلی که می خواهید آن را عایق صوتی کنید بیشتر باشد، قیمت عایق صوتی سقف روکار نیز به همان میزان افزایش پیدا خواهد کرد. 

قیمت عایق صوتی سقف روکار و نکات آن

 برای محیط های مختلفی که امکان نصب عایق صوتی به صورت توکار در آنها وجود ندارد و یا انجام دادن این کار بسیار هزینه بر است از عایق های صوتی سقف روکار استفاده می کنند. این مدل از عایق ها علاوه بر این که کاربرد، کارایی و مقاومت بالایی دارند، در عین حال دارای ظاهر زیبا و جذابی هستند که در مجموع مشکل منتقل شدن از طریق سقف را به طور کامل رفع می کند. همچنین از مهم ترین مسائلی که بر روی قیمت عایق صوتی سقف روکار تاثیر می گذارد می توان اندازه، جنس مورد استفاده، مقدار و نوع صدای منتقل شده و دیگر موارد اشاره کنیم. همچنین لازم به ذکر است که شما می توانید تمامی این مسائل را با کارشناسان متخصص در این حیطه مشورت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به مطالعه عایق صوتی روکار بپردازید.

عوامل تعیین کننده قیمت عايق صوتي سقف روکار

 همان طور که می دانید مسائل مختلفی می تواند در تعیین قیمت عایق صوتی روکار تاثیر بگذارد که از مهم ترین آن ها می توان به مشخصات، کاربرد و تنوع محصول اشاره کرد. اما در کنار این موارد فاکتورهای مختلفی نیز وجود دارد قیمت عایق صوتی سقف روکار را دچار تغییر می کند. در ادامه به منظور افزایش اطلاعات شما در این حیطه و خرید موفق شما در نظر داریم شما را با مهمترین عوامل تعیین کننده قیمت عایق صوتی سقف روکار آشنا کنیم، به همین دلیل توصیه می کنیم با ما همراه باشید.

تاثیر نوع عایق در قیمت عايق صوتي سقف روکار

 همان طور که واضح است نوع عایق بر روی قیمت عایق صوتي سقف روکار تاثیر می گذارد چرا که هرکدام از انواع عایق ممکن است از جنس و متریال های مختلفی طراحی و ساخته شده باشند. برای مثال عایق های پشمی، سنگی، پتویی، لحافی، لوله ای، تخته ای و غیره وجود دارد که در هر کدام از آنها متریال و مواد اولیه مختلفی مورد استفاده قرار گرفته است. به همین دلیل قیمت آن ها به طور طبیعی با هم دیگر متفاوت خواهند بود. مثلا در مدل های پشم، سنگ و پتویی از تور گالوا همه استفاده می کنند در حالی که که در مدل سنگ و لحافی از این مورد استفاده نکرده و به جای آن از روکش فویل دار استفاده می کنند. یا در مدل های سنگ، لوله ای و تخته ای به طور کامل تور را حذف می کنند و طبق خواست مشتری ممکن است از فویل استفاده کنند. تمامی این موارد به راحتی باعث تغییر قیمت عايق صوتي سقف روکار می شود. به همین دلیل در زمان خرید باید دقت کنید که از چه نوع عایقی برای مکان مورد نظر استفاده می کنید. کی فونیک مفتخر است تا تمام اطلاعات مورد نیاز فوم عایق صوتی را در اختیار شما قرار دهد.

تاثیر هزینه حمل در قیمت عايق صوتي سقف روکار

 یکی از مهم ترین عوامل تعیین کننده قیمت عايق صوتي سقف روکار هزینه حمل و نقل بار از کارخانه سازنده تا مقصد است. حمل بار که به وسیله شبکه های حمل و نقل به شهرهای مختلف انجام می شود، دارای نرخ معینی نیست و اگر دارای عدد دقیقی نیز باشد معمولا به وسیله مسئولان حمل و نقل و یا رانندگان رعایت نمی شود و قیمت های دلخواه و خارج از نرخ را به مشتریان اعلام می کنند. به طوری که در برخی مواقع ممکن است هزینه حمل و نقل بیشتر از قیمت عايق صوتي سقف روکار شود. 

تاثیر محل کاربرد عایق در قیمت عايق صوتي سقف روکار

 قیمت عایق صوتی بر اساس مکانی که می خواهید آن را تعبیه کنید می تواند متفاوت باشد. برای مثال قیمت عایق صوتي سقف روکار با قیمت عایق صوتی دیوار، زیر سقف، کف و یا پشت بام متفاوت است. به همین دلیل در زمان تهیه این محصول به این مسئله نیز توجه داشته باشید. همان طور که در این مقاله توضیح دادیم مسائل مختلفی می تواند قیمت عايق صوتي سقف روکار را مشخص کند به همین دلیل نمی توان قیمت دقیق و ثابتی را برای آن تعیین کرد. همین طور این مسئله به این دلیل است که متاسفانه به دلیل نوسانات بازار ارز و تغییرات قیمت متریال و مواد اولیه ساخت عایق صوتی ممکن است قیمت نهایی این محصول در مدت زمان کمی دچار تغییر شود. به همین دلیل توصیه می کنیم ابتدا نوع و مدل عایق صوتی مورد نظر خود را با تحقیق و یا مشورت از کارشناسان این حیطه پیدا کنید و بعد از آن قیمت عايق صوتي سقف روکار را از شرکت ها معتبر و حرفه ای پرس و جو کنید.


مقالات مرتبط